Výchovně vzdělávací pobyt a Teplice – 4.B, 4.C

Třídy 4.B a 4.C odjely na výchovně vzdělávací pobyt do Penzionu Gaudeamus ve Velkých Karlovicích. Celkem se pobytu zúčastnilo 34 žáků, tři paní učitelky (Lenka Šimčíková, Michaela Klosová, Kateřina Kubová) a paní asistentka Pavla Svobodová. Ve středu 19.6. se za námi přijela podívat Tea Jasná, žákyně 4.B, která se nemohla účastnit celého pobytu.

Žáci byli ubytováni v pokojích po dvou nebo po třech. Každé ráno nás čekala bohatá snídaně formou švédských stolů, obědy a vždy teplé večeře pro nás připravovala paní Dana Michálková. Vše bylo připravováno s láskou😊 Dětem chutnalo a většinou vracely prázdný talíř.

Během pobytu plnily děti různé úkoly venku i uvnitř. Žáci byli rozděleni do čtyř družstev, každé družstvo mělo svou vedoucí z řad pedagogů. Družstva čekaly soutěže, které byly vyhodnoceny ve čtvrtek dopoledne.

Žáci si ozdobili klobouk, který nám zajistila firma Tridas. V soutěži o nejhezčí klobouk rozhodli rodiče svým hlasováním na WhatsAppu. Samozřejmostí byla také pravidelná kontrola úklidu pokojů. Také toto bylo vyhodnoceno ve čtvrtek dopoledne.

V úterý 18.6. dopoledne jsme navštívili muzeum, odpoledne se každá třída zúčastnila preventivního programu pod vedením Mgr. Klosové. Ve středu 19.6. nás navštívil p. Miroslav Kubový, který si pro děti připravil přednášku na téma „Včela“. Odpoledne jsme se šli osvěžit do Vodního světa, kde jsme si to všichni hezky užili.  Žáci, kteří nechtěli jít na bazén, trávili čas v Dětském světě a Ptačím ráji.

Připravovaná Stezka odvahy bohužel neproběhla kvůli nepříznivému počasí ☹

Přestože se žáci těšili domů, bylo velmi náročné je ve čtvrtek ráno probudit. Po probuzení jsme spěchali na snídani, sbalili jsme kufry a s napětím všichni čekali, které družstvo zvítězilo, který pokoj byl „nejpořádnější“ a který klobouk byl podle rodičů ten NEJ. Po vyhlášení vítězů jsme si dali výborný oběd a čekali jsme na příjezd autobusu. Když jsme všechny své věci naložili do autobusu, udělali jsme si společné foto, které jsme poslali rodičům, aby věděli, že se v pořádku vracíme ke škole 😊

Celý pobyt se nám hezky vydařil. Všichni jsme se vrátili domů spokojení a příjemně unavení.

Dne 21.6.2024 třídy 4.B a 4.C potom navštívily Teplice nad Bečvou.

Ráno jsme se společně sešli na vlakovém nádraží. Nikdo nezaspal, lístky jsou koupeny a společně nasedáme do vlaku směr Teplice. Cesta rychle utíká. Než stačíme posvačit, balíme věci, zavíráme batůžky a vystupujeme z vlaku.

Nejprve se vydáváme z železniční stanice naučnou stezkou k Hranické propasti. Cestou se dovídáme, jaká flora a fauna se v této přírodní rezervaci Hůrka nachází. Docházíme k cíli. Vyhlídková plošina nám dovoluje podívat se na nejhlubší propast v ČR, nyní 519,5 m. hloubka a 450 m. zatopená propast světa, která nemá stále dosaženo dno.  Nenápadné zelené jezírko stále ukrývá tajemství.

Ve druhé části našeho výletu si jdeme prohlédnout Zbrašovské aragonitové jeskyně. Přímo z terasy budovy sestupujeme schodištěm, paní průvodkyně nás provází Zasedací síni, U Antoníčka máme jedinou možnost pohladit krápník a vyslovit své přání. Další zastavení je v Koblihové síni, Gallášově domě, U Vodopádů nebo i Křtitelnice, místa, která malé i velké návštěvníky ohromí. Poslední místo je Mramorová síň, zde potleskem poděkujeme za skvělý výklad a nechybí i společná fotografie naší výpravy.

Vycházíme u nábřeží vedle Kropáčova pramene. Mikiny a svetry rychle schováváme do batůžků. Krásné počasí vybízí k návštěvě cukrárny. Zmrzlina všechny osvěží a malý odpočinek na promenádě lázní uvítají děti i dospělí.

Čas určený k návštěvě zajímavých míst uplynul a my se pomalu ubíráme k vlakovému nádraží. Jízda vlakem rychle uběhla. Šťastně se vracíme domů se slibem, že se do Teplic nad Bečvou někdy vrátíme.