MATLA – matematická soutěž

Matematické soutěže se zdají většině poněkud nudné a nezáživné. To však nemusí být vždy pravda. A právě ukázkou toho, že mohou být zajímavé a zároveň i zábavné je matematická soutěž Matla (zkráceně Matematická laboratoř). Proběhla v prostorách klubu deskových her Vrtule a organizoval ji Mikroregion Valašskomeziříčsko-Kelečsko v rámci projektu  „Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Valašské Meziříčí IV“, reg. č: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008473 spolu se Základní školou Šafaříkova. Soutěž určená pro školy z ORP Valašské Meziříčí proběhla ve dvou dopoledních. Nejdříve poměřili své matematické schopnosti a kreativitu žáci pátých tříd a druhý den šesťáci. Celkem se zúčastnilo více než šedesát dětí, třináct družstev z šesti různých škol.

A o co v soutěži šlo?  Pětičlenné družstvo – ano, žáci zde soutěžili ve skupinkách, protože více hlav víc ví, postupně absolvovalo čtyři rozmanité disciplíny.

3D piškvorky – piškvorky ve kterých navíc musíte využít svou prostorovou představivost. Skládání tangramů. Řešení kreativních logických úloh. A matematická kimovka, kde mimo počítání museli žáci zapojit i paměť.

Vše probíhalo v příjemné atmosféře a během dopoledne měly týmy disciplíny za sebou. V čase, než se vyhodnotily výsledky, si soutěžící užívali atrakcí, kterých Vrtule nabízí nespočet.

Vyhodnocení bylo dramatické a po sečtení všech výsledků vyšli jako vítězové v pátých třídách žáci ze základní školy Loučka společně se Šafařkou a v šestých třídách tým ze Šafařky. Ale ani ostatní družstva se nemají za co stydět, výsledky byly opravdu těsné.

Poděkování patří zúčastněným žákům včetně jejich doprovodu za zápal při řešení úkolů, Vrtuli za poskytnutí skvělých prostor a deváťákům ze Šafařky (Davidovi, Jirkovi, Matyldě a Lucce), kteří pomáhali s organizací soutěže. A samozřejmě Mikroregionu Valašskomeziřičsko-Kelečsko, které soutěž spolufinancovalo z Evropské unie v rámci projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Valašské Meziříčí IV“, reg. č: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008473.

Jiří Vološin